HCH (AC): Carkit

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Carkit

Postby zedzed1 » 10 Jun 2009 20:29

Wat ik wel eens gehoord heb is, dat deze procedure gratis. Ik kan er ook helemaal naast zitten maar dan zit je geloof ik drie jaar vast aan T-mobile.
Ik heb hem zelf simlockvrij gelukkig en haal hem nu ook weer simlockvrij in belgie of een italie. Collega gaat over 2 weken op vakantie
zedzed1

Huidige auto: Honda Civic Hybride Polished metal metallic

Postby Miggel » 13 Jun 2009 06:08

Een week geleden heb ik de Parrot MKi-9100 laten inbouwen door een automaterialen zaak. Daarvoor was ik bij de dealer geweest, maar die bood alleen een 3100 aan.
Voor bijna 100 euro minder heb ik nu een 9100. De parrot werkt perfect. Ook de multimedia functies doen het goed. Naast het handsfree bellen heb ik ook een USB, iPod en Aux aansluiting.
Hiervan heb ik alleen nog de USB functionaliteit getest en ook dat werkt prima.

De 'afstandsbediening' zit bij de pook en de display iets naast het stuur (boven het climate control roostertje).

Enige probleem is dat ik denk dat mun climate control nu ontregeld is na het inbouwen, maar dat moet ik nog even verder testen.
Miggel

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Postby honda » 15 Jun 2009 17:44

heb vandaag mijn auto gekregen, ben blij als een kind.

mijn collega;s hadden nog een grap uitgehaald, ze hadden de dealer laten bellen dat er iets mis was gegaan met het transport en dat de auto schade had opgelopen.kon er wel om lachen (achteraf dan ;-) )

even een vraag
de parrot mki9200 herkent mijn iphone eindelijk na een paar keer proberen. echter leest hij niet mijn telefoonboek.
iemand een idee wat ik moet doen om mijn telefoonnummers uit mijn iphone op de parrot te krijgen?

bedankt alvast!
honda

Huidige auto: peugeot 206

Postby Dezorian » 15 Jun 2009 21:08

Even uit mijn hoofd, is er niet een manier om handmatig te synchen ergens in het geavanceerd gedeelte? Anders ff de manual/site bekijken (forum van parrot is redelijk levendig)

Suc6!
Dezorian

Huidige auto: Opel Kadett 1.2S 1987

Postby honda » 16 Jun 2009 08:56

ja gistermiddag deed de muziek het nog perfect maar savonds ook al niet meer.
ik had mn telefoon uitgezet en weer aan en toen deed hij het weer. vanochtend deed hij het weer niet.
Ik koppelde vanmorgen mn iphone wel pas aan toen ik al reed, kan dat er mee te maken hebben?

Ik zie dat mijn parrot versie 1.12 heeft en op de site van parrot kan je al 1.14 downloaden.
Wellicht dat ook helpt, ik zie op het forum wel dat er een hoop klachten zijn over 1.14 dus ik ben er nog een beetje huiverig voor.
Iemand ervaringen?

dank alvast
honda

Postby xander » 16 Jun 2009 12:16

honda wrote:ja gistermiddag deed de muziek het nog perfect maar savonds ook al niet meer.
ik had mn telefoon uitgezet en weer aan en toen deed hij het weer. vanochtend deed hij het weer niet.
Ik koppelde vanmorgen mn iphone wel pas aan toen ik al reed, kan dat er mee te maken hebben?

Ik zie dat mijn parrot versie 1.12 heeft en op de site van parrot kan je al 1.14 downloaden.
Wellicht dat ook helpt, ik zie op het forum wel dat er een hoop klachten zijn over 1.14 dus ik ben er nog een beetje huiverig voor.
Iemand ervaringen?

dank alvast

Ik heb 1.14 erop staan, en ik moet zeggen dat de connectivity issues die ik bij 1.12 had (handelingen op de remote werden niet doorgestuurd naar de carkit) wel opgelost zijn.

Verder eigenlijk geen problemen. Telefoon (HTC Diamond) wordt nog steeds goed gesynchroniseerd en de iPod doet het ook prima.
Image
xander

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Dezorian » 16 Jun 2009 19:47

Ik heb er nu ook 1.14 op staan en bij mij zijn alle problemen (tot nu toe) opgelost. Vroeger had ik erg veel problemen dat mijn de Parrot het geluid van de muziek van mijn iPhone niet afspeelde (het nummer draaide wel, alleen geen geluid), maar dat is met 1.14 helemaal weg!

Wat mij betreft upgraden dus!
Dezorian

Postby honda » 16 Jun 2009 21:11

heb hem geupdate en het muziekgedeelte werkt nu weer goed.

alleen leest hij nog steeds mijn telefoonboek niet. ( iphone)
ik heb er ook een htc op aan gesloten en deze leest hij meteen.

als ik de auto uit heb gehad onthoudt hij ook niet wie ik gebeld heb.

aangezien de htc het wel doet lijkt mij dat alles gewoon goed is aangesloten.
heb jij niks aparts hoeven doen toen je jouw iphone aansloot op de parrot? begin een beetje radeloos te worden
honda

Postby Dezorian » 16 Jun 2009 22:01

Nee, toen ik de iPhone ging pairen haalde hij heel de telefoonlijst op.

Misschien kan je de Parrot even leeghalen en de koppeling uit de iphone wissen en dan opnieuw?
Dezorian

Postby honda » 17 Jun 2009 13:45

beste dezorian,

dat had ik al gedaan maar dit was echter voor de update van de parrotfirmware.
door jouw post heb ik het nog maar een keer geprobeerd en nu doet hij het perfect!

dank je wel.

groet
honda

Postby Dezorian » 17 Jun 2009 21:50

Graag gedaan en geniet ervan!
Dezorian

Postby kobus » 19 Dec 2009 15:38

Afgelopen week heb ik zelf mijn Parrot CK3100 geinstalleerd in de Civic. Ik had via rondevries.nl een adapter kabel gekocht zodat ik de iso connector van de Parrot kon gebruikten en niet in de kabelboom van de auto zelf hoefde te kloten. Opzich ging het wel aardig, al is het uit elkaar halen van een compleet dashbord wel even werk. Vandaar dat een dealer er 300-500 euro voor durft te vragen.

Via google heb ik een Amerikaanse website gevonden waar Honda accessoires worden verkocht en op deze website staan ook Pdf files met complete gedetailleerde beschrijvingen hoe een dashbord uit elkaar te halen.

http://www.bernardiparts.com/Images/Install/2009_CivicHybrid_XMRadio_AII40143.pdf

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de Parrot links naast het stuur naast het VSA knopje te plaatsen. De Bluebox en kabelresten heb ik met tie-wraps links van het stuur in het dashbord weggewerkt en vast gezet. Uiteindelijk ziet dat er zo uit:

Image

Image
kobus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Previous

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires