HCH (AC): Carkit

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Carkit

Postby wlunchi » 15 May 2009 02:19

Dezorian wrote:Mijn inbouw met Parrot mki9200 en tomtom 740:

http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=662#p8104

Mijn Parrot schermpje staat dus rechts van de benzinemeter en de bediening onder de pook en daar zit hij idd fijner dan op het stuur. Verder ben ik erg tevreden met de mki9200, alleen jammergenoeg wil mijn iPhone nog wel eens geen geluid doorgeven. Dan lijkt alles gewoon te werken, behalve dat er geen geluid uit de boxen komt. Eerst dacht ik dat het aan de Parrot lag, maar na een iPhone restart werkt alles altijd naar behoren. Dus ja, misschien een samenwerkingsfout tussen de apparaten. Achja een restart voor je iPhone is eens in de zoveel tijd ook geen slechte zaak.

note: mijn iPhone is wél gejailbreaked.

Offtopic: Ik vind je cockpit nogsteeds zo schitterend met al de displays :)
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Dezorian » 15 May 2009 07:49

wlunchi wrote:
Offtopic: Ik vind je cockpit nogsteeds zo schitterend met al de displays :)

Tnx, ik ben er ook nog zeer content over, gebruik alleen mijn tomtom niet altijd en dat maakt het toch net ff af :) Vanmiddag moet ik weer wat verder weg, dus mijn tomtom zit al weer ingepakt !
Dezorian

Huidige auto: Opel Kadett 1.2S 1987

Postby honda » 19 May 2009 14:10

heeft iemand de foto's van hahaman toevallgi opgeslagen?
Ik heb ook gekozen voor de MKi9200 maar weet nog niet waar ik het beeldscherm wil plaatsen.
alle ideeen zijn welkom!

bedankt alvast

HaHaMan wrote:Bij deze de foto's.

Image

Image

Image
honda

Huidige auto: peugeot 206

Postby kiprich » 19 May 2009 16:05

ik heb net een paar fotos geplaatst van mijn auto (http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=257&start=60), daar zie je ook hoe mijn Parrot is weggewerkt op het dashboard. Scherm zit bijna recht voor me, direct naast de snelheidsmeter, en de bediening zit naast de radio.

het plaatje van de Parrot zal ik nog even hier posten:
Image
van een zwarte Lexus IS 220d naar witte Honda Civic Hybrid....
kiprich

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Premium Pearl White

Postby honda » 19 May 2009 16:15

Hoi Kiprich,

dank voor je foto.
ik denk dat ik de mijn ook op het dashboard zet, ik doe het opneem-gedeelte alleen net achter mn pook zodat als ik met mn rechterarm op de middenarmsteun leun op kan nemen.

moet je de draden iedere keer aansluiten aan de carkit of zitten deze vast? als dit het laatste het geval is waar laat je de draden uitkomen?

alvast bedankt voor je antwoord
honda

Postby kiprich » 19 May 2009 16:23

je telefoon wordt via bluetooth gekoppeld, dus dat is draadloos. Je moet je telefoon eenmalig via je telefooninstellingen koppelen met de parrot, en daarna heb je er nooit meer omkijken naar. Je hoeft dus nimmer draden te koppelen.
kiprich

Postby honda » 19 May 2009 16:24

sorry ik bedoel voor het ipod gedeelte ( het is een iphone)
honda

Postby kiprich » 19 May 2009 16:30

Ah ok. Ik heb zelf een IPod, en die heb ik via een draadje gekoppeld aan de parrot. De draden zijn weggewerkt, en de IPod zie je dus ook nergens zitten.

Je kan je IPhone via bluetooth koppelen, maar ook via het 'IPod'-snoertje van de parrot. Ik heb zelf geen IPhone, maar ik neem aan dat de Parrot via bluetooth bij al jouw muziek kan komen op je telefoon (via het snoertje gaat het in ieder geval goed).
kiprich

Postby honda » 19 May 2009 16:32

ja het zal ook wel via bluetooth kunnen maar ik denk dat ik de iphone toch liever met het draad koppel,

ik zal eens aan mijn dealer vragen ofdat ze dit snoertje in het vakje in de middenconsole uit kunnen laten komen,zodat ik mn iphone daar kan koppelen en ook daar laten liggen is het snoer lang genoeg denk je?

gr
honda

Postby kiprich » 19 May 2009 16:41

Dat moet wel lukken, ze kunnen die draad volgens mij overal neerleggen waar jij em wil hebben.
kiprich

Postby Dezorian » 22 May 2009 19:08

honda wrote:ja het zal ook wel via bluetooth kunnen maar ik denk dat ik de iphone toch liever met het draad koppel,

ik zal eens aan mijn dealer vragen ofdat ze dit snoertje in het vakje in de middenconsole uit kunnen laten komen,zodat ik mn iphone daar kan koppelen en ook daar laten liggen is het snoer lang genoeg denk je?

gr

Bluetooth i.c.m. een iPhone (2G/3G) kan alleen gebruikt worden om te bellen en gebeld te worden. De muziek is alleen toegankelijk met de iPod aansluiting. Heb er van brodit wel een mooie houder voor waar je de iPhone in kan zetten. Dat is een pass through houder 915290 (voor iPhone's met case, je hebt er ook een voor zonder case, check ff de brodit website)

Verder handige plaats van je Parrot! Heb em ook op die plaats.
Dezorian

Postby zedzed1 » 09 Jun 2009 11:33

Interessant voor degene die graag muziek van hun ipod willen luisteren willen navigeren met tomtom op de iphone en natuuurlijk willen bellen.

TomTom heeft tijdens WWDC aangekondigd dat er navigatiesoftware voor de iPhone aankomt. Via de App Store kun je deze zomer de navigatiesoftware aanschaffen. Daarnaast gaat TomTom ook een speciale carkit voor de iPhone uitbrengen, waarmee je het toestel goed zichtbaar in de auto kunt bevestigen. De carkit verbetert de GPS-prestaties, geeft de mogelijkheid om handsfree te bellen en je kunt er de iPhone tenslotte ook mee opladen in de auto.

Met de iPhone-carkit van TomTom kun je ook gesproken instructies aan de iPhone geven. De aankondiging werd gedaan door Peter-Frans Pauwels, CTO en mede-oprichter van TomTom. Het is de eerste keer dat officiële navigatiesoftware voor de iPhone wordt aangekondigd.

Zie ook de tomtom site
zedzed1

Huidige auto: Honda Civic Hybride Polished metal metallic

Postby Dezorian » 09 Jun 2009 11:40

Hehe gisteren ook aan de liveblogs gekluisterd? :D

Ik wel iig, ach tomtom zit er nu al in dus ik zit gewoon de mailen in de file met de iphone :) Wordt hij toch nog benut 8-)
Dezorian

Postby zedzed1 » 10 Jun 2009 15:54

Hee Dezorian

Ja jij ook al, ga je nog de nieuwe IPHONE halen? Ikke wel hoor. Heb wel wat geld over na de schade en diefstal van mijn navigatie. Ik vind jou oplossing erg mooi, maar met deze oplossing heb ik maar 1 apparaat.
Nu nog even wachten wat ze gaan uitkeren en dan wachten op tomtom.

Gr niels
zedzed1

Huidige auto: Honda Civic Hybride Polished metal metallic

Postby Dezorian » 10 Jun 2009 16:00

Haha handig... ik heb nu mijn tomtom al, maar als ik de kans had had ik het ook gedaan.

Echter vind ik de 3GS nou niet zo bijsterend beter dan 3G daarbij zit ik aan een 2 jarig abonnement en om nou via zo'n omweg als lost en found een 3GS voor $$$ te kopen...

Weet jij eigenlijk hoe duur die wordt via lost en found?
Dezorian

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires