HCH (AC): Lederen interieur, achteraf ingebouwd

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

HCH (AC): Lederen interieur, achteraf ingebouwd

Postby Bennink » 11 Jul 2008 19:40

Naast de mogelijkheid om leder fabriek-af te bestellen, is het ook mogelijk om een lederen interieur achteraf in te laten bouwen.

Voordelen hierbij zijn:
  • Keuze uit veel kleuren, zelfs combinaties zijn mogelijk
  • Leaserijders betalen geen bijtelling over achteraf geplaatste accessoires
  • Mogelijkheid om een tweedehands naar je eigen smaak in te richten

Er zijn in Nederland een aantal bedrijven die het standaard interieur naar leder kunnen omzetten. Een lijstje:

Overijssel
Ik wil hier graag een lijstje creeëren met een aantal leder interieur inbouwers in heel Nederland. Heb je een tip over een bedrijf of wil je je eigen bedrijf toevoegen, stuur me dan even een berichtje.

De prijzen voor een lederen interieur achteraf liggen hoger dan de prijzen uit de Honda folder. Hoe hoog de prijzen exact zijn, kan de inbouwer je vertellen.

Een voorbeeld van een Honda Civic Hybrid met een lederen interieur dat achteraf is ingebouwd: de toekomstige eigenaar heeft gekozen voor zwart leer aan de buitenkant, zwart geperforeerd leer aan de binnenkant en witte stiksels. Dit interieur is verzorgd door Schuro te Zwolle.

Image

Image

Image

Image

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HCH (AC): Lederen interieur, achteraf ingebouwd

Postby R oo=00=oo G » 26 Jul 2008 21:11

Leuk topic :) Op verzoek van Erik plaats ik graag ook een paar plaatjes van mijn interieur op dit forum. Het betreft een achteraf ingebouwd lederen interieur, beige met zwarte biezen langs de rand. Het is ingebouwd door de vaste leverancier van Honda Verhagen in Rotterdam, van wie ik de naam niet heb nagevraagd. Het voegt echt een extra dimensie toe aan je auto, dus ik raad liefhebbers zeker aan om het te overwegen. In verband met een hogere voorspelde restwaarde kreeg ik zelfs korting op het leasebedrag (ten opzichte van andere willekeurige opties voor dezelfde meerprijs).

Prijs: € 2025,- (meerprijs van € 225,- ten opzichte van 'standaard' beige leer achteraf)

Het resultaat:

Image

Image

Image
R oo=00=oo G

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Bennink » 27 Jul 2008 02:10

Schitterend met die zwarte biezen, Rogier ;-) Maar je wist al dat ik het mooi vond.
Bennink
Administrator

Postby Johan_HCH » 27 Jul 2008 07:53

he rogier,

dat ziet er mooi uit dat leer zo. zelf heb ik niet voor leer gekozen.
ik heb wel een vraagje over jou kledinghanger waar heb jij die vandaan ? en bij honda dealer zelf gekocht of wat vertel me er alles over hehe.
Ik was namelijk zo lui om de kleding hanger niet uit mijn vorige auto te halen, dus ja moet een nieuwe.heb je m er zelf opgemonteerd?
en hoe duur ??

thanks voor de antwoorden.
Johan_HCH

Huidige auto: in bestelling: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid, Nighthawk Black met beige stoffen bekleding, VDO navigatie, verwacht: eerste week van aug.

Postby WHITE HCH » 28 Jul 2008 08:31

Ook ik heb mijn leer achteraf in laten bouwen. Dit liep via de dealer De Bois in De Meern.
De naam van het bedrijf ken ik verder niet. Netjes gedaan al zeg ik het zelf.

Mijn leerkleur heet "tan".

Image

Image

Dit zijn nog wat oude, kleine foto's.... ik zal snel even wat nieuwe kiekjes maken.
En voor degene die het live willen zien, dan kan dat 2 augustus op de meeting natuurlijk ;)

Grtz Mark
WHITE HCH

Postby Marc » 30 Jul 2008 11:34

R oo=00=oo G wrote:Leuk topic :) Op verzoek van Erik plaats ik graag ook een paar plaatjes van mijn interieur op dit forum. Het betreft een achteraf ingebouwd lederen interieur, beige met zwarte biezen langs de rand. Het is ingebouwd door de vaste leverancier van Honda Verhagen in Rotterdam, van wie ik de naam niet heb nagevraagd. Het voegt echt een extra dimensie toe aan je auto, dus ik raad liefhebbers zeker aan om het te overwegen. In verband met een hogere voorspelde restwaarde kreeg ik zelfs korting op het leasebedrag (ten opzichte van andere willekeurige opties voor dezelfde meerprijs).

Prijs: € 2025,- (meerprijs van € 225,- ten opzichte van 'standaard' beige leer achteraf)

Het resultaat:

Is dit de lederkleur Ivory (achteraf ingebouwd door de dealer)? Heb deze nl. afgelopen week besteld voor een Zwarte HCH model 2009 en ik ben op zoek naar een foto van het geheel.
Marc

Huidige auto: BMW Z3 Roadster

Postby Wackid » 30 Jul 2008 11:55

Ik heb dus ook gekozen voor de beige leren bekleding.

Heb ook gevraagd voor de zwarte biesjes, trouwens geen extra meerprijs.

Ben nu dan ook zwaar aan het twijfelen. Bang dat het toch net iets TE wordt. Het is dan toch maar een Civic en dit soort leren bekleding zie je dan ook vaker in het hogere segment auto's.

Twijfel nog steeds dus, heb tot 1 a 2 weken de tijd om me te bedenken haha.
Dus vermoed dat het gewoon bij de standaard uitvoering blijft.
Wackid

Postby heidyvanommeren » 30 Jul 2008 13:30

Ik heb zelf de standaard beige leren bekleding en die is erg mooi en chique. Ikzelf vind de zwarte biezen een beetje teveel van het goed. Het beige leer met het licht/donker gecombineerde dashboard is erg mooi!
Honda hybrid fanate - zuinig rijden als sport en voor het milieu, de baas betaald toch!
heidyvanommeren

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (juli 2008)

Postby HCH-PROSPECT » 30 Jul 2008 13:40

WHITE HCH wrote:Ook ik heb mijn leer achteraf in laten bouwen. Dit liep via de dealer De Bois in De Meern.
De naam van het bedrijf ken ik verder niet. Netjes gedaan al zeg ik het zelf.

Mijn leerkleur heet "tan".

Image

Image

Dit zijn nog wat oude, kleine foto's.... ik zal snel even wat nieuwe kiekjes maken.
En voor degene die het live willen zien, dan kan dat 2 augustus op de meeting natuurlijk ;)

Grtz Mark

Mark,

Bij de auto van Rogier zie ik geheel met leer beklede voorstoelen (althans zo komt het op mij over).

Bij de door jou gepresenteerde auto lijkt het leer op de achterkant van de voorstoelen op te zijn geweest :)
HCH-PROSPECT

Postby Bennink » 30 Jul 2008 13:43

Dat verschil heb ik ook vaker gezien ja. De auto die bij de dealer staat heeft de achterkant deels met leer, dus die zak wel maar niet het kunststof... Volgens mij is dat bij Rogier precies zo gedaan: deels leer.
Bennink
Administrator

Postby WHITE HCH » 30 Jul 2008 14:43

ja klopt de achterkant is van kunstof, bij de eerste foto met zwart hebben ze het standdard kunstof gedeelte in de achterkant meegenomen in zwart.
Misschien had ik dat ook kunnen doen, maar denk bij nader inzien dat gewoon grijs wel mooier staat.

En ach, het zit er nu al in :D
WHITE HCH

Postby Wackid » 31 Jul 2008 07:24

Toch nog even het bedrijf gemaild die het leer gaat monteren, om advies te vragen.
Dit m.b.t. bijvoorbeeld andere stiksels of zo'n bies.
Hij vertelde mij dat het leer van mijn auto al klaar is. :o Maar wilde wel een nieuwe set voor me maken, omdat hij deze kleur toch wel weer kwijt raakt en omdat er veel HCH met leer besteld wordt.
Stelde me voor om een bruine bies erin te zetten want zwart zou teveel afsteken (naar zijn mening) Toch nog goed over nagedacht. En de beslissing is gemaakt!!
Ik laat het gewoon standaard.
Last edited by Wackid on 04 Aug 2008 19:03, edited 1 time in total.
Wackid

Postby heidyvanommeren » 31 Jul 2008 08:35

@ Wackid, gelukkig maar! Het is echt ondraaglijk om nog lang te wachten als hij al in Nederland is, I know!! ;)

Wat betreft de achterkant van de voorstoelen is een deel leer en een deel kunststof.
Indien gekozen wordt voor de lichte bekleding (stof of leer) is het kunststof cremekleur net als een deel van het dashboard en het plafond en zijkanten van de auto.
Kies je voor grijze bekleding is het kunststof grijs en is tevens het plafond grijs/zwart.
Wanneer je dus kiest voor achteraf inbouw van leder is het dus wel belangrijk om de meest geschikte kleur stoffen bekleding te kiezen zodat het kunststof in de auto goed bij de achteraf ingebouwde bekleding past.
Gelukkig had ik dit zelf gezien via de plaatjes op internet want de dealer had me er niet op gewezen en zonder keuze wordt de HCH standaard in grijs afgeleverd. Belangrijk aandachtspunt dus voor alle mensen die hun HCH nog moeten bestellen en voor de kleurkeuze van je lederen bekleding.
Honda hybrid fanate - zuinig rijden als sport en voor het milieu, de baas betaald toch!
heidyvanommeren

Postby Febiunz » 31 Jul 2008 08:38

Inderdaad, goede tip! Bedankt!
Enjoy every second of your life because before you know it, it's over !!!
Febiunz

Huidige auto: Audi A3 Sportback Ambition Proline, 2.0 TDI 140pk

Postby heidyvanommeren » 31 Jul 2008 08:41

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken van mijn interieur (achteraf ingebouwd creme leder) zodat je goed kunt zien wat er allemaal licht kunststof wordt. ikzelf vind het erg prettig dat het dak o.a. licht is, dit maak dus auto erg luchtig en chique. Zwart is waarschijnlijk wat sportiever. De versie met doorgestikte naden hierboven en combinatieleer vind ik ook erg mooi, maar met name het licht heeft mij overtuigd.
Als je de keuze nog moet maken is het misschien verstandig naar de meeting te gaan, kun je goed de verschillende keuzes naast elkaar zien en ervaren.
heidyvanommeren

Next

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires