ipod functie

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

ipod functie

Postby jim on 10 Mar 2010 15:35

Als ik mijn iphone gebruik als ipod en aansluit op de autoradio via de middenconsole. kun je dan ook gebeld worden via de bluetooth van de auto?
Of gaat dat niet samen?
Iemand ervaring mee?

jim.
jim

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: ipod functie

Postby alexis on 10 Mar 2010 17:31

Gewoon ff proberen, dacht ik zo? Heb zelf geen iPhone, dus ik weet het niet.

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby wvreeven on 16 Mar 2010 09:54

Hoi Jim,

Sinds ruim een maand gebruik ik mijn iPhone als iPod via de USB aansluiting, heb ik hem via Bluetooth geconnect en draai ik ook nog eens TomTom voor navigatie. Zodra ik gebeld word schakelt het audio systeem over op de telefoon en kan ik bellen, waarbij de muziek tijdelijk uitgeschakeld wordt. Na het bellen schakelt de muziek weer aan maar moet ik wel handmatig TomTom starten.

Het enige issue wat ik heb is dat de iPhone zo nu en dan spontaan reboot. Dit is me alleen nog maar overkomen als ik TomTom draai. Maar er is net een nieuwe versie (1.3) uitgekomen en daarmee heb ik nog niet genavigeerd. wie weet is het reboot probleem nu wel verholpen.

Groetjes, Wouter
wvreeven

Postby wvreeven on 17 Mar 2010 16:08

Vanmorgen is mijn iPhone weer gereboot zonder dat ik TomTom draaide. Ik gebruikte alleen de iPod functie. Blijkbaar ligt het niet aan TomTom. Ik vermoed nu dat het aan de connectie met de Insight ligt.

Wouter
wvreeven

Postby Bennink on 17 Mar 2010 16:51

Hoe lang ben je dan aan het wachten voordat de iPhone weer helemaal werkt?
Image
Erik rijdt een Honda Insight Hybrid Elegance (Spectum White Pearl) mèt JVC KW-NT1, subwoofer en TurboGauge!

Image over >70.000km (60k/jr).

Volg de Honda Hybrid Club via Twitter -> @hondahybridclub
Bennink
Administrator

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Spectrum White Pearl

Postby Dezorian on 16 Jul 2010 09:56

wvreeven wrote:Hoi Jim,

Sinds ruim een maand gebruik ik mijn iPhone als iPod via de USB aansluiting, heb ik hem via Bluetooth geconnect en draai ik ook nog eens TomTom voor navigatie. [...]

Groetjes, Wouter

Hoi Wouter,

Ik wil in mijn nieuwe Insight ook mijn iphone (4?) installeren. Ik wil graag dat ik de ipod functie kan gebruiken, bluetooth bellen en het liefst ook nog andere applicaties met stereobluetooth kan laten draaien.

- Heb je de standaard Elegance uitvoering van de Insight? Of heb je ingebouwde navigatie af-fabriek, om te connecten naar bluetooth?
- Heb je al eens getest of een applicatie als de "Luisterpaal" (3voor12) ook werkt?

Groetjes
Dezorian

Huidige auto: Opel Kadett 1.2S 1987

Postby waage010 on 28 Jul 2010 08:23

Heb de iPhone 3 en die werkt al vanaf het begin (april 2009) prima op de usb aansluiting van de Elegance.
Je kunt gebeld worden, zelf bellen, werkt gewoon door terwijl je de iPhone op de iPod-functie hebt staan.
Je moet hem voor het bellen in de auto natuurlijk wel even aanmelden als bluetooth-apparaat.
Hoe dat moet staat in de gebruiksaanwijzing van de radio/cdspeler.
Wel handig om te weten is dat als je ge-iPhoned hebt, of met welk ander apparaat dan ook, je het volume eerst terug zet naar 6 of 7 voordat je 'ophangt', want om de ander goed te verstaan moet je het volume soms op 24 zetten en dat onthoudt de radio en als je dan weer gebeld wordt schrik je je de 'pleuris' en vlieg je bijna door het dak vanwege het knalharde belgeluid dat door je speakers galmt.
waage010

Huidige auto: Honda Insight Elegance Polished Metal

Postby Dezorian on 28 Jul 2010 09:23

Gisteren een proefrit gereden in de Insight, dit wordt zowieso mijn nieuwe leasbak. Echter merkte ik bij het aansluiten van de iPhone (3G) wel op dat het selecteren van een Artiest via de radio verschrikkelijk traag gaat... Is dit alleen de eerste keer oid?

Verder heb ik niet echt goed kunnen testen of stereo bluetooth (A2DP) werkt, mijn Luisterpaal app op mijn iPhone werkte een minuutje ongeveer, en toen kreeg ik iets van "unsuable" op het scherm van de radio en verbrak het de verbinding met de iPhone connector. Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand al ervaring met de iPhone 4 en een insight?
Dezorian

Huidige auto: Opel Kadett 1.2S 1987

Postby Bennink on 28 Jul 2010 11:09

Volgens mij heeft de standaardradio geen A2DP. Kan me vergissen hoor, maar geloof niet dat de radio deze functie heeft.
Image
Erik rijdt een Honda Insight Hybrid Elegance (Spectum White Pearl) mèt JVC KW-NT1, subwoofer en TurboGauge!

Image over >70.000km (60k/jr).

Volg de Honda Hybrid Club via Twitter -> @hondahybridclub
Bennink
Administrator

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Spectrum White Pearl

Postby 4myra on 31 Jul 2010 14:14

iphone (3G)/ipod integratie werkt perfect op de elegance. De knoppen op de radio werken als je ipod menu.
Jammer dat deze niet te bedienen is vanuit de stuurkolom knoppen.
Hinderlijk is dat soms hij je iphone niet herkent en UNSUPPORTED aangeeft bij het laden.

De goede integratie van de iphone is een van de redenen waarom ik maar moeilijk kan afstappen naar een andere smartphone zoals een android.

M.b.t. bluetooth integratie van de iphone telefoon, deze werkt ook prima.
Wat ik irritant vind is dat de stuurkolom knop om een inkomend gesprek te accepteren niet altijd werkt.
Ik moet dan regelmatig op de iphone op de juiste knop drukken.
Volgens mij ligt dit aan de iphone en niet aan de honda. Want een android telefoon had dit probleem niet.
4myra

Huidige auto: Honda Insight Hybride Elegance, Black Pearl

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud